Ana Sayfa
Duyurular
Dr. Betül Küçük'ten “almanya'da İlk ve Ortaöğretimde Hıristiyanlık ve İslam Din Dersleri (hessen Eyaleti Örneği)” Konulu Seminer
Dr. Betül Küçük'ten “Almanya'da İlk ve Ortaöğretimde Hıristiyanlık ve İslam Din Dersleri (Hessen Eyaleti Örneği)” Konulu Seminer

Dr. Betül Küçük'ten “Almanya'da İlk ve Ortaöğretimde Hıristiyanlık ve İslam Din Dersleri (Hessen Eyaleti Örneği)” Konulu Seminer

Fakültemiz Felsefe ve Din Bilimleri Bölüm Seminerleri devam ediyor. Seminer dizisinin bu haftaki konuğu Dr. Betül Küçük oldu. Dr. Betül Küçük’ün doktora tezinin konusu olan “Almanya'da İlk ve Ortaöğretimde Hıristiyanlık ve İslam Din Dersleri (Hessen Eyaleti Örneği)” hakkında online olarak yaptığı sunum İlahiyat Fakültesi öğrencileri ve akademisyenleri tarafından ilgiyle karşılandı. Uzun yıllar Almanya’da yaşayan, halihazırda da orada ikamet eden Dr. Betül Küçük birinci elden edindiği tecrübeleri ve bilgileri aktardı.

Seminerde ilk olarak Almanya’nın demografik yapısı ve daha özelde de dini eğilimleri serdedildi. Sonrasında Almanya’daki eğitim sistemi, eğitim kademeleri ve bu kademelerdeki ders dağılımları, din dersinin programlardaki yeri konu edildi. Bilhassa Hessen eyaletinin örneklem olarak alındığı sunumda söz konusu eyalette bulunan Yahudi, Müslüman ve Hristiyan topluluklardan söz edildi. Burada göze çarpan husus, mevzubahis gruplara ait inançların eğitimdeki yeri nüfusa oranla değil de grupların politik tutumlarıyla alakalı olmasıydı. Örneğin, nüfusun yüzde birlik kısmının benimsediği Ahmediyye itikadı müfredat içerisinde nüfusun yüzde on dörtlük kısmına tekabül eden Sünni itikadından daha çok yer kaplamaktadır. Bununla birlikte okullarda verilen din eğitimi İslam özelinde ikiye ayrılmaktadır; inanca dayalı ve etiğe dayalı eğitim. Bu noktada eğitim verecek kişinin nitelikleri de çeşitlenmektedir. İnanca dayalı eğitimde eğitim veren kişinin de o inancın mensubu olması beklenirken etiğe dayalı eğitimde böyle bir talep bulunmamaktadır. Elbette yasal düzenlemelerin zaman içerisindeki değişimiyle birlikte gerek müfredat gerekse de eğitim verecek kişinin nitelikleri konusunda değişimler yaşanmaktadır. Dr. Betül Küçük, tüm bunları anlatırken bir yandan da din eğitimi konusunda Hıristiyanlık ile karşılaştırmalarda bulunarak dinleyicilere net bir tablo sundu. Sonuç ve öneriler kısmındaysa devlet ve dini gruplar arasında gelişecek olan anlayışa dayalı bir diyaloğun özellikle İslam dersleri özelinde elzem ve mühim olduğunu vurguladı.

Yaklaşık kırk beş dakikalık sunumun ardından seminer, Dr. Betül Küçük’ün gelen soruları cevaplandırmasıyla birlikte son buldu.

Fotoğraflar