STAJ GENEL ESASLARI

 

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

STAJ GENEL ESASLARI

 

I- GENEL İLKELER

Madde-1 : Stajlar, SAÜ Fakülteler, Yüksekokullar ve Devlet Konservatuarı Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri gereğince öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte pekiştirmek amacıyla yapmak zorunda oldukları uygulama çalışmalarıdır.

Madde-2 : Mühendislik Fakültesi öğrencileri 4 yıllık öğrenimleri süresince her bölümün özelliklerine göre düzenlenen staj programlarına uygun olarak, kesintisiz olarak 20’şer günlük (iş günü) iki kısımdan oluşmak üzere, 40 iş günü (8 hafta) staj yapmak zorundadırlar.

Madde-3 : Staj işlemleri Fakülte düzeyinde Fakülte Staj Komisyonu’nca düzenlenir. Fakülte Staj Komisyonu, Fakülte Yönetim Kurulu’nca görevlendirilen 1 öğretim üyesi başkanlığında, Bölüm Staj Komisyonu Başkanlarından oluşur. Komisyon, Fakülte Staj Esasları’nın bölümlerce uyum içinde yürütülmesini sağlar.

Madde-4 : Bölüm Staj Komisyonu, Bölüm Başkanının önerisi üzerine Fakülte Yönetim Kurulu’nca 2 yıl için görevlendirilen 1 başkan ve 2 veya 3 üyeden oluşur. Üyeler tekrar seçilebilirler.

Madde-5 : Stajlar öğretim ve sınav dönemlerini kapsayan süreler dışında ve Fakülte tarafından belirlenen tarihler arasında yapılır. Özel durumlarda öğrenim yılı içinde staj yapılabilmesi için öğrencinin 8 yarıyıllık öğrenimini tamamlaması, Bölüm Staj Komisyonu’nun uygun görüşü ve Fakülte Yönetim Kurulu’nun kararı gereklidir.

Madde-6 : Stajlar bölümlerin öngördüğü konularda ve belirlenen şartlarda resmi veya özel kurumlarda yapılır. Ancak, herhangi bir kurumda staj yapabilmek için stajın yapıldığı konuda uzman en az bir mühendisin o kurumda çalışıyor olması gerekir.

Madde-7 : Aynı işletmede stajların tamamının yapılması Bölüm Staj Komisyonu’nca karara bağlanır.

Madde-8 :  Fakülteye yatay geçiş veya dikey geçiş yolu ile gelen öğrencilerin geldikleri Fakülte veya Yüksekokulda yapmış oldukları stajın kabul edilmesi (en fazla 20 iş günü) Bölüm Staj Komisyonunun kararına bağlıdır.

Madde-9 : Öğrenciler, staj yapacakları işyerlerinin çalışma düzenleri ile ilgili kural, talimat ve emirlere uymakla yükümlüdür. Ayrıca Üniversitemize yakışır öğrencilik disiplini içerisinde olmalıdırlar, aksi halde stajları sayılmayabilir.

Madde-10 : Öğrenciler bölümlerinin uygun gördüğü yerlerde staja başlayabilmeleri için ilgili kurumun onaylayacağı ve staj tarihleri belirtilen Staj Kabul Formlarını Dekanlık Staj Birimine teslim etmeden stajlarına başlayamazlar. Aksi durumda öğrencilerin sigorta işlemleri yapılamaz ve stajları kabul edilmez.

II- STAJ SÜRESİNCE YAPILACAK İŞLEMLER

Madde-11 : Staj defteri, Türkçe olarak, yazı ve resim kurallarına uygun şekilde mürekkepli kalemle doldurulur. Defterde bulunan talimatlara uyulur ve bütün ilgili yerler doldurulur. Yurtdışında yapılan stajlara ait defterler İngilizce doldurulabilir. Öğrenci staj defterinde, Bölüm Staj Programı’nda istenen bütün hususları, programda belirtilen sıraya göre açıklamak zorundadır.

Madde-12 : Öğrenci, staj defterlerini işyerinde, staj süresi içerisinde doldurur. Çalışma süresinin sonunda, bütün sayfaların işyerindeki sorumlu mühendis tarafından imzalanması ve ilk sayfanın işyeri yetkilisi tarafından onaylı ve mühürlü olması gerekmektedir.

III- STAJ SONRASI YAPILACAK İŞLEMLER

Madde-13 :  Staj defterleri Bölüm Staj Komisyonu’nca belirtilen tarihlerde bizzat verilir ve bu sırada öğrenci yaptığı stajı komisyon karşısında sözlü olarak savunur.

IV- BÖLÜM STAJ KOMİSYONUNUN GÖREVLERİ

Madde-14 : Bölüm öğrencilerinin yapacağı tüm stajlar, Bölüm Staj Komisyonu’nca planlanır, uygulamaya konulur ve denetlenir. Bölüm Staj Komisyonları her öğrencinin staj defterlerini inceleme ve sözlü sınav sonucunda yapılan stajın kabul ya da reddi konusunda karar verir.

V- FAKÜLTE STAJ KOMİSYONUNUN GÖREVLERİ

Madde-15 :

a) Fakülte öğrencilerine çeşitli kurum ve kuruluşlarca tahsis edilen staj yerlerini ilan etmek, yapılan başvuruları değerlendirmek ve bu yerlere öğrencilerin dağıtımını yapmak,

b) Bölüm Staj Komisyonlarının yaptıkları staj değerlendirmelerine yapılacak itirazları inceleyerek Fakülte Yönetim Kurulu’na sunulmak üzere karara bağlamak,

c) Fakülte genelinde stajlarla ilgili burada belirtilmeyen diğer problemlere çözüm bulmak.

Madde-16: İş bu esaslarda yapılacak değişikliler Fakülte Staj Komisyonunun teklifi ve Fakülte Kurulu’nun kararı ile yürürlüğe girer.